• header_1.jpg
  • header_2.jpg
  • header_3.jpg
  • header_4.jpg
  • header_5.jpg
  • header_6.jpg
  • header_7.jpg
  • header_8.jpg
  • header_9.jpg
  • header_10.jpg

Nieuws

Persbericht: consumenten zeer betrokken bij de Olympische sporters, maar ervaren een te grote focus op medailles in de media

Amsterdam, 26 augustus 2016 - De betrokkenheid van de Nederlanders bij de Spelen en de interesse in Rio was groot. In de media lag de focus echter te veel op medailles, en te weinig op mooie Nederlandse sportprestaties. Het aantal Olympische campagnes was aanzienlijk minder dan tijdens Londen 2012. Gazelle, FrieslandCampina en Samsung scoorden als meest gewaardeerde Olympische campagnes.


Olympische Barometer 2016 

Dit blijkt uit de Olympische Barometer, een online onderzoek dat marktonderzoekbureau Trendbox in samenwerking met Activate&Co heeft uitgevoerd onder een landelijk representatieve steekproef van n=801 Nederlanders in de leeftijd van 18-70 jaar. Het veldwerk vond plaats van 18 tot en met 23 augustus, aan het einde van de Spelen.

Lees meer...

Minder bedrijven haken in op Olympische Spelen Rio

Amsterdam, 4 augustus 2016 - Komende vrijdag starten de Olympische Spelen in Rio. Onze sporters streven het hoogste na, maar ook het bedrijfsleven probeert succes te behalen met dit grootste sportevenement ter wereld. Activate&co houdt evenals tijdens Londen 2012 en Sochi 2014 via de Olympische Actie Teller bij hoeveel Olympische campagnes er lopen in Nederland. De teller staat voor aanvang beduidend lager dan de Olympische Spelen van Londen. De meeste activatie campagnes maken gebruik van unieke Olympische content die zij delen met hun doelgroep.

Lees meer...

HET NATIONALE BBQ ONDERZOEK 2016!

Negen op de tien 18-70 jarigen in Nederland BBQ’en wel eens. De laatste BBQ waarbij men aanwezig was, werd beoordeeld met een schoolcijfer van 7.8 gemiddeld.

Sterker dan verwacht en ongeacht afkomst verbindt BBQ’en Nederlanders. Het is een feest van verbroedering, een sociaal samen zijn in een natuurlijke buitenomgeving waar het tempo laag is en op de grill vooral slow food ligt. Ineens is er de tijd voor elkaar die doorgaans niet wordt gevonden of vrijgemaakt. De ambiance is gemoedelijk en zomers, de manier van koken afwijkend van de dodelijke dagelijkse standaard en bovendien heel natuurlijk – een terugkeer naar  de oertijd.

Lees meer...

Één op de drie Nederlanders loopt warm voor het EK voetbal

PERSBERICHT - Vrijelijk te publiceren, met bronvermelding, vanaf heden

Amsterdam, 8 juni 2016 - Één op de drie Nederlanders loopt warm voor het EK voetbal, met België als onze favoriet. Maar veel meer wordt er al uitgekeken naar Rio.

35% van de Nederlanders is geïnteresseerd in het EK Voetbal in Frankrijk. Als Nederland wél aan een EK of WK meedoet, ligt de belangstelling gemiddeld op zo’n 50% met in deze eeuw slechts een enkele uitschieter (het WK in Zuid-Afrika) naar boven. Veel meer wordt momenteel al uitgekeken naar de Olympische Spelen in Rio (49% interesse), terwijl de Tour de France met 36% zelfs niet onder doet voor het voetbal. Dit blijkt uit onderzoek dat bureau Trendbox onlangs heeft uitgevoerd onder een landelijk representatieve steekproef van n=754 Nederlanders van 16 jaar en ouder.

Lees meer...

Trendbox onderzoek: nieuwe schijf van vijf

'Richtlijnen voor Gezonde Voeding'

Amsterdam, 25 maart 2016 - Tussen Brussel en Johan in verscheen deze week de nieuwe Schijf van Vijf. ‘Een baken in een circuit dat krioelt van de charlatans en eendagsvliegen die boerenkool-smoothies en kokosolie sexy proberen te maken vanwege financieel gewin’, loofde emeritus hoogleraar voeding en gezondheid Frans Kok in het AD. In hetzelfde artikel is bestsellerauteur en arts William Cortvriendt in zijn kritiek omgekeerd even hard: 'een ziekmaker die welvaartskwalen als obesitas en diabetes in de hand werkt'. Tsja, wat is waar?

Wat in elk geval waar is, meldden we een paar maanden geleden al in het Trendbox’ onderzoek Focus op 2016. Geen betutteling a.u.b., en daar heeft het Voedingscentrum zich aan proberen te houden. Hoewel het publiceren van richtlijnen per definitie & altijd iets betuttelends houdt. Nog meer waar is de verwarring bij de consument, en die is er zeker niet minder op geworden. Want net gewend aan een dieet van klei met tarwegras moet er nu al weer doorgeschakeld worden naar tofu met  hüttenkäse en zilvervliesrijst. Enfin, lees verder in Asjemenou, richtlijnen voor gezonde voeding.

Lees meer...

Trendbox onderzoek: emigratiewens neemt sterk toe

Nederland in top 10 van gelukkigste landen van de wereld. Alhoewel Nederland op de world happiness index standaard in de top 10 van meest gelukkige landen ter wereld staat, neemt de wens om te emigreren sterk toe.

Amsterdam, 16 maart 2016 - Volgens UNICEF behoren Nederlandse kinderen tot de meest gelukkige in het geïndustrialiseerde deel van de wereld. Adviesbureau Mercer stelde op basis van eigen onderzoek dit jaar dat ons land na Denemarken het beste pensioenstelsel ter wereld heeft. Over de kwaliteit van ons zorgstelsel in internationaal perspectief bestaat enige discussie, maar meestal worden we hier toch echt wel aan het goede been geopereerd. Op milieugebied was Nederland ver weggezakt, tot in de internationale achterhoede.

Lees meer...

Contact:

Marnixkade 109f
1015 ZL Amsterdam
T. +31 (0)20 589 83 83